Onderwijs
“Play is the highest form of research”
...Albert Einstein
- Voor alle kerndoelen in PO en VO, maar ook beroepsonderwijs
- Om leerlingen in groepjes te laten leren
- Directe feedback
- Ook voor RT-activiteiten en studievaardigheden
- Zelfstandig groepswerk
- Spelend leren
- Geheel op maat van leerling, vak en docent
Ludodidactiek
“Spreek de leerling aan als ingenieur of regisseur en stuur ze in een actieve productieve richting”Spelen is wezenlijk voor de ontwikkeling van het brein. Spel, flexibiliteit en creativiteitsontwikkeling zijn met elkaar verbonden. Spelen ondersteunt het creatief denken en draagt bij aan de ontwikkeling van innovatiekracht.
Ludodidactiek verruilt de expliciete manier van lesgeven voor een meer impliciete wijze, waarbij de leerlingen zelf betekenisvolle rollen krijgen toebedeeld. Zo ontstaat een sterke veelzeggende context, een rijke leeromgeving; van belang om in authentieke leersituaties te creëren. Zo sluit het aan bij de constructivistische visie. Het kan een uitstekend middel zijn om te experimenteren met nieuwe uitgangspunten en lesinhouden.
Wat kunnen wij hierin bieden
Verfijnen en produceren van prototypen en definitieve tools.
Uniek educatief spelbord
Samen met jou kunnen we het mogelijk maken om een eigen verzonnen educatief spel om te zetten naar een spel met een professionele afwerking. Een spel om veel schooljaren plezier mee te hebben.Het door ons ontworpen ‘Uniek spelbord’, gebaseerd op ganzenbord, is ook nog eens zeer geschikt om op schoolniveau te bestellen. Een grotere oplage waarbij de prijs per stuk lager ligt en vervolgens de opdrachtkaartjes te variëren per klas, groep, educatief doel of leerling.
Wij maken complete spellen met o.a. de volgende onderdelen:
- volledig of deel ontwerp
- spelbord (met 1 of meer scharnieren)
- speldozen
- binnenkant speldozen (inlay)
- spelkaartjes / opdrachtkaartjes / vraag en antwoord kaartjes
- spelregels (vellen of boekjes)
- standaard en afwijkende pionnen
- dobbelstenen